أخبار قناة الشمس

×

اضغط هنا إن لم يقم المتصفح بتحويلك آليًا.

إيمان حجازي #وصية ولأن الموت زائر فجائي يأتينا من غير ميعاد، ولأن الموت بيحرمنا من دنيتنا وأحبابنا وأهالينا.

إيمان حجازي  #وصية ولأن الموت زائر فجائي يأتينا من غير ميعاد، ولأن الموت بيحرمنا من دنيتنا وأحبابنا وأهالينا.
 إيمان حجازي

#وصية
ولأن الموت زائر فجائي يأتينا من غير ميعاد، ولأن الموت بيحرمنا من دنيتنا وأحبابنا وأهالينا.
أنا نفسي أقول لكل أحبابي إني في يوم من الأيام هموت زي ما كلنا هنموت لكن من فضلكم ما تدفنونيش بالليل ما تستعجلوش على إنكم تحطوني في أوضه ضلمه وتقفلوا عليا الباب وتمشوا. من فضلكم إعزموا كل أصحابكم وكل حبايبكم وأي حد شافني أو ما شافنيش، عارفني أو ما يعرفنيش، إتعامل معايا قبل كده أو لأ. وتعالوا على باب قبري وادعو لي وصفوا النيه ادعو لي أنا حتى ولو كنتم ما تعرفونيش، ادعو لي بالونس، أدعوا لي أن قبري يكون حنين عليا وطيب، ادعو لي انه يكون في دعواتكم انتم نور ينور قبري ادعوا لي أن يكون في دعواتكم ليا مرشدا وهادي على الصراط، ادعو لي أنه يكون في دعواتكم ليا ونس، وادعو لي بالثبات وقت السؤال، والعوض من عند الله.
وادعو لي تكون دعواتكم مخده تحت راسي تريحني، ادعو لي كتييييير
وما تسيبونيش بسرعة وتمشوا افضلوا واقفين شويه، اتكلموا عني، جيبوا سيرتي، ادعوا لي بالخير. وادفنوني بالنهار، ادفنوني والشمس طالعة، أنا بخاف من الضلمة، ما بحبهاش، ما تدفنونيش بالليل لو سمحتوا. وافتكروني بعد كده بالخير. افتكروني كتييير واضحكوا. وترحموا علي كثير كل ما تفتكروني. اترحموا عليا لأني هكون في الوقت ده بطلب الرحمة.
اعملوا زيي أنا كل ما بفتكر حد بترحم عليه، وبدعي الناس ان هم يترحموا عليه. وبجيبوا سيرته علشان الناس تفتكره وتترحم عليه. ما نعرفوش مين في الوقت ده بيبقى في عرض حسنه، في عرض دعوة.
خلونا ما ننساش بعض، كلنا نكون سند وعزوة حتى بعد الموت، ربنا يرحمنا جميعا هو أهل ذلك والقادر عليه.
اللهم آمين.
ملحوظة
مافيش حد من أصحابي وأصدقائي يقول مش بعرف أخواتها.
لازم تيجوا كلكم، تصلوا علي، وتزفوني لبيتي الجديد، انتم جايين لي أنا مش لأخواتي.
image